new baby

Tuesday, December 23, 2008

Puas hati aku

Au benci.Aku benci cara ko.Xde bahasa yang lebih baik yang ko boleh cakapkan?Cakap seolah-olah bagai orang tiada tatasusila.....

Owhh..aku lupa.ko bukan melayu.Tapi bukan agamamu,peradabanmu juga mengajar ko utk bercakap dengan orang ada tapisnya?Ada batasnya?Ko ingat ko da cukup baik utk bercakap dengan aku macam tu?Ko ingat ko da terlalu bagus untuk bercakap dengan aku begitu?Begitu kah cara kelakuanmu wahai manusia kafir....

Owwwhhh..aku lupa.Bukan setakat itu sahaja .Ko juga pandai mengata orang.Ko juga pandai mecari kesalahan orang.Ko juga pandai merungut tentang cara orang lain .Cakap yang seolah-olah ko begitu sempurna di muka bumi ini.Cakap seolah olah hanya ko saje yang betul.Betul ke ko?Tak pernah salah ke ko?

Ooowwhh..aku lupa.Ko juga akan salahkan orang lain jika ada kesalahan berlaku.Ko akan ingat setiap kesalahan yang ko buat ada orag lain menjadi puncanya.Ko enteng menuding jari kearah orang-orang yang ko rase ko boleh buli.ko boleh pijak.ko boleh aniaya.Aniaya seorang yang naif.Seorang yang tahu dan sedar akan kedudukannya.Seorang yang tidak pandai mempertahankan dirinya.Seorang yang lemah.

ah ah ah....aku bukan orangnya.Ko silap mengenai aku.Aku tak selemah yang ko sangka.Aku tak sebaik yang ko rase.Terkejut dengan tindak tanduk aku?Marah dengan tindakbalas yang aku lemparkan?hahahhahahha~~!!SEsungguhnya ko mmg tak dapat terima setiap pendebatan yang aku debatkan.Tindakanku lansung tak pernah ko sangkakan bukan?SEorang perempuan yang ko sangka pendiam ini telah berani menjawab setiap tohmahan ko.Tentu ko terkejut,marah,sakit hati.

Biarkan.biarkan.Aku mahu ko juga rasa sebagaimana ko lakukan kepada orang lain.Aku mahu ko rase rase bagaimana perasaan marah itu timbul.Aku bukan tempat untuk dipersendakan.Ko paham wahai manusia jahil....

No comments: